صرفه اقتصادی کشت یولاف در ایران

کشت جو دوسر

آیا می‌دانید صرفه اقتصادی کشت یولاف در ایران چه میزان است؟ به طور کلی کشت یولاف در ایران را پیشنهاد می‌کنید؟

آیا آموزش‌های تخصصی در رابطه با کشت یولاف در ایران را می‌شناسید؟ جو دوسر چه عملکردی را در هکتار از خود نشان می‌دهد؟ آیا کشت این محصول یک انتخاب سودآور و اقتصادی است؟ و می‌تواند به رشد اقتصادی کشور کمک کند؟

خرید بذر یولاف اصلاح شده

کشاورزانی که ترجیح می‌دهند، کشت یولاف را آغاز کنند، باید بذر اصلاح شده و سالم خریداری نمایند. منظور از بذر اصلاح شده بذری است که فعالیت‌هایی روی آن انجام شده که به افزایش عملکرد آن کمک می‌کند و کاملا متفاوت از بذر تراریخته است.

به همین منظور باید بذر اصلاح  شده را از یک مرکز معتبر و متخصص خریداری کنند که محصولاتی سالم و با عملکرد بالا به آن‌ها عرضه نماید. خرید بذر یولاف می‌تواند به افزایش بازدهی و سودآوری کمک کنند. در نهایت منجر به پیشرفت فعالیت کشاورزان در زمینه کشت یولاف خواهد شد.

گیاه شناسی یولاف

یولاف در آغاز نوعی علف هرز مختص مزارع گندم و جو محسوب می‌شد. اما با پیشرفت کشت این محصولات و رشد و نمو هرچه بیشتر آن امروزه به صورت یک گیاه زراعی رشد و تولید می‌شود.

به طور کلی یولاف یک گیاه یک ساله محسوب می‌شود، که خواص دارویی و ارزش غذایی بسیار بالایی را به خود اختصاص داده‌است. سیستم ریشه آن به طور کلی شبیه به جو و گندم است، اما تفاوت‌های زیادی با این دو محصول دارد.

این محصول همانند سایر گیاهان زراعی رقم‌های پاییزه و بهاره دارد و برای کشت آن باید روش‌های تخصصی و دقیق به کار برده‌شود. یولاف یک محصول ارزشمند است که سرشار از پروتئین، نشاسته و مواد معدنی است و برای کشت با آب و هواهای مختلف و شرایط خاک گوناگون سازگار می‌باشد.

این گیاه از خانواده گندمیان است. همچنین خواص و کاربردهای صنعتی و دارویی فراوانی دارد. در طب سنتی به عنوان :

  • ضدعفونی کننده بدن
  •  تقویت‌کننده بدن
  •  تقویت‌کننده اعصاب
  • تسکین درد
  • تقویت‌کننده شرایط  قلب و خون
  • بهبود‌ دهنده یبوست
  •  از بین بردن سنگ کلیه
  •  رژیم لاغری و … از یولاف استفاده می‌شود.

جو دوسر

عملکرد جو دوسر در هکتار

در یک نگاه کلی می‌توانیم جو دوسر را یک محصول زراعی با عملکرد بالا معرفی کنیم. چرا که امروزه در بیشتر شهرهای کشور ما کشت جو دوسر رواج بسیار زیادی پیدا کرده است و کشاورزان را به سودآوری بالایی می‌رساند.

در هر هکتار با توجه به عملکرد جو دوسر، ۱۵۰ کیلوگرم محصول کشت می‌شود و در نهایت دو نیم الی پنج تن محصول برداشت خواهد شد. این تفاوت میزان در رابطه با برداشت محصول به دلیل شرایط کشت و نگهداری از محصول است.

در صورتی که تمام شرایط رشد جو دوسر مساعد باشد، بیشترین میزان جو دوسر در هکتار برداشت خواهد شد. به طور کلی در صورتی که کشاورزان بذر جو دوسر سالم و با کیفیت خریداری کنند و روش های کشت دقیق و تخصصی را مورد استفاده قرار دهند، می‌توانند به عملکرد  بالای جو دوسر در هکتار برسند.

قیمت فروش بذر جو دوسر و یولاف

کشاورزان قبل از تهیه بذر جو دوسر و یولاف به یک نکته بسیار اساسی توجه ویژه‌ای دارند. این نکته قیمت فروش بذر جو دوسر و یولاف است. در واقع باید کشاورزان از یک مجموعه معتبر بذر جو دوسر و یولاف را به صورت عمده خریداری کنند که کیفیت قابل قبول و قیمت مناسبی را به‌همراه داشته باشد.

این ویژگی را تنها مراکز معتبر و متخصص می‌توانند به همراه داشته باشند، که تولیدکننده کامل و مستقیم بذر جو دوسر و یولاف در کشور محسوب شوند. و به هیچ عنوان افراد واسطه و دلال را وارد پروسه تولید خود نکنند.

مجموعه ایلیا قیمت فروش بسیار مناسبی را برای بذر جو دوسر و یولاف تولید شده خود در نظر گرفته است. و عرضه‌کننده محصولات وارداتی و داخلی در کشور می‌باشد. از طرفی این محصولات را می‌تواند به تمام نقاط کشور با عقد قرارداد تضمینی ارسال نماید.

بنابراین کشاورزان با اطمینان خاطر می‌توانند بذر جو دوسر و یولاف را با قیمت مناسب از این مجموعه خریداری نمایند و محصولات برداشت شده را نیز به همین مرکز معتبر بفروشند.

کشت جو دوسر

خرید تضمینی بذر یولاف در ایران

یکی از نگرانی‌های کشاورزان این است که سرمایه خود را در رابطه با خرید بذر یولاف صرف یک فروشگاه معتبر کنند. شرکت توسعه تجارت سبز ایلیا این امکان را برای خریداران و کشاورزان در سطح کشور فراهم کرده‌است که با عقد قرارداد تضمینی بذر یولاف را خریداری نمایند.

طی این قرارداد کشاورزان با قیمت مشخص و مناسب بذر یولاف را به صورت عمده از این مجموعه خریداری می‌کنند و همچنین می‌توانند آموزش‌های لازم در رابطه با نحوه کشت محصول را نیز دریافت کنند. به این ترتیب می‌توانند به سودآوری بالا برسند.

زمان کشت جو دوسر و یولاف در ایران

یکی از مهمترین نکات در رابطه با کشت یولاف و جو دوسر زمان کشت آن‌ها می‌باشد. از آنجایی که کشور ما آب و هوا و اقلیم‌های مختلفی دارد، بنابراین در هر کدام از مناطق کشور ما باید زمان کاشت و روش‌های مناسب به‌کار برده‌شود تا به عملکرد بالای یولاف و جو دوسر منجر گردد.

به طور کلی بهترین زمان برای کاشت جو دوسر و یولاف در مناطق گرمسیر، اواخر تابستان و همچنین اوایل زمستان می‌باشد و همچنین در مناطق سردسیر بهتر است، یولاف و جو دوسر در فصل بهار همچنین اوایل فصل تابستان کشت گردد.

در این صورت عملکرد بسیار مناسبی از این گیاه حاصل خواهد شد. لازم به ذکر است در کنار  زمان کشت، روش‌های آبیاری و نگهداری و زمان برداشت نیز اهمیت بسیار زیادی دارد.

آیا کشت یولاف صرفه اقتصادی دارد؟

یولاف یک گیاه بسیار کم توقع است. این محصول سرشار از ارزش غذایی است و روزبه‌روز استفاده آن در صنایع و کارخانه‌جات مختلف رو به افزایش است. از طرفی خرید بذر یولاف از یک مجموعه معتبر هزینه زیادی را نمی‌طلبد و به همین منظور در یک نگاه کلی می‌توان آن را یک محصول اقتصادی معرفی کرد.

چرا که از زمان خرید بذر، نگهداری و برداشت محصول و در نهایت فروش آن یک محصول سودآور می‌باشد. تنها کافی است کشاورزان روش‌های صحیح و تخصصی کشت این محصول را فرا بگیرند.

ارتباط-با-ما

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *