قیمت خرید بذر یولاف در ایران

جو دوسر

به نظر شما قیمت خرید بذر یولاف در ایران بر چه اساس مشخص می‌شود؟ برای استعلام قیمت بذر یولاف در کشور مرکز معتبری را می‌شناسید؟

کدام شرکت قیمت بذر یولاف را با توجه به شرایط استاندارد موجود در بازار مشخص می‌کند؟ از چه طریق می‌توانیم خریدی تضمینی در رابطه با یولاف تجربه کنیم؟ آیا با انواع بذر یولاف در کشور آشنا هستید؟

انواع بذر یولاف در ایران

یولاف یک گیاه ارزشمند و سرشار از ارزش غذایی است که حاوی فیبر فراوان می‌باشد. با توجه به ارزش غذایی این محصول کشت آن در کشورمان افزایش چشمگیری داشته است.

به همین منظور شناسایی انواع بذر و خرید آن برای کشاورزان اهمیت بسیار زیادی دارد. در درجه اول بذر یولاف دارای دو نوع خارجی و ایرانی است. بذری که از کشور خارجی وارد ایران می‌شود و بذری که توسط کشاورزان و تولیدکنندگان داخلی تولید می‌شود معمولاً به لحاظ عملکرد در یک سطح هستند.

اما از لحاظ قیمت با یکدیگر متفاوت می‌باشند. یکی دیگر از انواع مختلف یولاف، یولاف وحشی می‌باشد که بیشتر دارای کاربرد مصرف دام می‌باشد. اما در مجموع بذر یولاف دارای ارقام متفاوت نیز می‌باشد.

کشت بذر یولاف در کشور

یولاف یک گیاه بسیار مقاوم و سازگار با تمام آب و هوا‌های مختلف می‌باشد و از خانواده گندمیان است. این گیاه یک گیاه دو لپه‌ای و یک ساله محسوب می‌شود و طی سالیان اخیر مصرف گسترده‌ای را در بین مردم در جهان و در کشور ما به خود اختصاص داده است.

این گیاه به شکل بومی متعلق به کشورهایی مانند روسیه و شمال اروپا است. پس از شناخت تمام جهان نسبت به ارزش غذایی این محصول ارزشمند، رشد آن در کشور ما نیز با پیشرفت‌های زیادی رو به رو شد.

برای اولین بار یولاف در اصفهان کشت شد که عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داد به همین منظور استان‌های دیگر نیز تشویق شدند که کشت یولاف را امتحان کنند؛ تا جایی که امروزه در بسیاری از شهرهای ایران کشت یولاف انجام می‌شود.

همانطور که گفتیم یولاف با آب و هوای مختلف سازگار است. بنابراین می‌تواند سازگاری خوبی نسبت به آب و هوای کشور ما نیز داشته باشد. تنها مورد قابل توجه این است که نکات تخصصی و علمی در رابطه با زمان کاشت،  نگهداری، آبیاری، زمان برداشتن … رعایت شود تا بهترین عملکرد حاصل گردد.

جو دو سر

عملکرد بذر یولاف

عملکرد بذر یولاف یکی از مواردی است که کشاورزان قبل از کشت به آن توجه بسیار ویژه‌ای دارند. به طور کلی یولاف یکی از گیاهان مهم محسوب می‌شود که در مصارف گوناگون کاربرد دارد. کشاورزان با شناخت اقلیم منطقه، خاک زمین کشاورزی و آگاهی از روش‌های صحیح و پرورش این گیاه می‌توانند عملکرد خوبی را دریافت نمایند.

اصلی‌ترین گزینه برای رسیدن به یک عملکرد قابل قبول در رابطه با یولاف تاریخ مناسب کشت در هر منطقه با آب و هوای مختلف می‌باشد. در واقع اگر تاریخ کشت به درستی انتخاب نشود، عملکرد ضعیفی از یولاف خواهیم دید.

عوامل موثر بر عملکرد یولاف

اما اگر تاریخ کشت این محصول متناسب با آب و هوای منطقه، خاک و با توجه به روش‌های صحیح باشد، می‌تواند عملکرد قابل قبول و مناسبی ارائه کند. عامل تاثیر گذار دیگر در عملکرد بالای یولاف، انتخاب بذر مناسب با شرایط آب و هوایی و اقلیم منطقه می‌باشد.

 اگر کشاورزان به طور مناسبی بذر یولاف را انتخاب نکنند، نمی‌توانند عملکرد خوبی از یولاف داشته باشند. بنابراین انتخاب بذر خالص یک نکته اساسی و یک فاکتور مهم است. همچنین عمق کاشت بذر جو دوسر و یولاف نیز می‌تواند تاثیر بسیار زیادی بر عملکرد قابل قبول و مثبت آن داشته باشد.

 در صورتی که کشاورزان حین کاشت بذر یولاف تراکم صحیح را رعایت کنند، یعنی میزان بذر مصرفی را متناسب با زمین کشاورزی خود انتخاب نمایند، نتیجه بسیار دلخواهی را دریافت می‌کنند. به طور کلی تراکم بسیار زیاد و بسیار کم، عملکرد یولاف را به شکل قابل توجهی کم می‌کند.

در یک نگاه کلی در هر هکتار ۱۴۰ تا ۱۶۰ کیلوگرم بذر یولاف مورد کشت قرار می‌گیرد که این میزان با توجه به نوع آب و هوا و روش آبیاری متغیر است. نهایتا دو و نیم تن یولاف برداشت می‌شود.

 هنگامی که تمام فاکتورهای ذکر شده به درستی انتخاب شوند و روش‌های تخصصی در رابطه با کشت آن انجام گردد این میزان به ۵ تن نیز افزایش می‌یابد. پس می‌توانیم یولاف را به طور کلی یک گیاه با عملکرد بالا معرفی کنیم.

جو دوسر

قیمت خرید تضمینی بذر یولاف

پس از بررسی بذر یولاف از لحاظ خلوص و عملکرد، کشاورزان به فاکتور بعدی یعنی قیمت آن توجه می‌کنند. در واقع کشاورزان خریدار بذری هستند که علاوه بر کیفیت و عملکرد بالا قیمت مناسبی نیز داشته باشد.

تنها مجموعه‌ای می‌تواند ارائه کننده بذر با قیمت مناسب باشد که بدون واسطه بذر یولاف را به دست کشاورزان برساند، و قیمت‌ها را با توجه به عرضه و تقاضای بازار و مصوبه‌های مشخص در کشور تعیین کند. مجموعه ایلیا با داشتن این ویژگی‌ها به برترین و بزرگترین عرضه کننده بذر یولاف در کشور تبدیل شده است.

بنابراین برای کسب اطلاعات لازم در رابطه با قیمت این محصول می‌توانید با کارشناسان این شرکت تماس بگیرید. مشاوران این مجموعه شما را در رابطه با انتخاب نوع بذر به شکل تناژ و کیلویی و همچنین انتخاب بذر ایرانی و وارداتی  مناسب با نوع مصرف، راهنمایی می‌کنند.

بهترین رقم بذر جو دوسر دیم و آبی

یکی از دغدغه‌های بزرگ کشاورزانی که روش آبیاری ویژه خود را دارند، انتخاب نوع رقم بذر جو دوسر است. همانطور که می‌دانید بذر جو دوسر ارقام متفاوت و مختلفی دارد که هر کدام عملکرد مختلفی دارند و متناسب با آب و هوا و شرایط اقلیم خود هستند.

کشاورزان پس از انتخاب روش آبیاری و بررسی زمین کشاورزی و منطقه خود باید یکی از ارقام متناسب با شرایط خود را انتخاب نمایند. پس بهترین راه برای انتخاب بهترین رقم بذر جو دوسر، کمک گرفتن از مشاوران متخصصی است که در این زمینه فعالیت می‌کنند.

 این مشاوران با  بررسی دقیق زمین کشاورزی، نوع خاک، آب و هوای منطقه و روش آبیاری ویژه منطقه، بهترین رقم را به شما معرفی می‌کنند. بنابراین برای آشنایی با بهترین رقم بذر جو دوسر با کارشناسان شرکت ایلیا تماس بگیرید و اطلاعات رایگان و تخصصی در این زمینه را دریافت کنید.

قیمت فروش بذر جو دوسر درجه یک

همانطور که گفتیم این مجموعه به طور تخصصی در زمینه ارائه بذر جو دوسر فعالیت می‌کند و این محصول را به صورت درجه یک، بهداشتی و کاملاً مرغوب عرضه می‌کند.

با توجه به اینکه این مرکز تولید کننده صفر تا صد این محصولات است، بنابراین قیمت مناسبی را نیز برای تولیدات خود در نظر گرفته است. پیشنهاد ما این است که برای دریافت لیست قیمت فروش بذر جو دوسر درجه یک در کشور با این مجموعه در تماس باشید.

ارتباط-با-ما

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *