ویژگی های یولاف برای ورود به صنایع غذایی ایران

جو دوسر

یولاف یکی از غلاتی است که به دلیل ارزشمندی فراوان مورد توجه صنعت غذایی قرار گرفته است. ویژگی های یولاف برای ورود به صنایع غذایی ایران چیست؟ کاربرد یولاف در صنعت غذایی چیست؟ یولاف را از چه مراکزی می توان تهیه نمود؟

خواص تغذیه ای یولاف چیست؟

یولاف دانه گیاهی علفی و یکساله است که دارای گل های ریز و نامشخص می باشد. همچنین یولاف در سال دو مرتبه کشت می شود، با پی بردن به خواص تغذیه ای یولاف، این دانه به مصرف گسترده رسید‌.

یولاف غله ای کامل محسوب می شود و دارای سبوس فراوان، فیبر، پروتئین، آهن، فسفر، سلنیوم، ویتامین ها و … می باشد. همچنین یولاف غله ای فاقد گلوتن است و برای مصرف بیماران مبتلا به سلیاک توصیه می شود.

بیماری سلیاک نوعی بیماری خود ایمنی و ژنتیکی است که در آن فرد بیمار گلوتن موجود در مواد غذایی را نمی تواند هضم کند و دچار مشکلات گوارشی می شود ، از این رو نباید مواد غذایی دارای گلوتن نظیر محصولات گندم و جو را مصرف کند.

یولاف همچنین با داشتن شاخص گلیسمی پایین، برای بیماران دیابتی نیز بسیار مناسب است و باعث کنترل قندخون در این افراد می شود.

فیبر موجود در یولاف برای افرادی که قصد کاهش وزن دارند و کسانی که به تناسب اندام خود اهمیت می دهند نیز مناسب است. این فیبر در یولاف باعث سیری طولانی مدت در فرد می شود و از گرسنگی و پرخوری جلوگیری می کند.

مصرف جو دوسر باعث کاهش کلسترول بد خون می شود و خطر گرفتگی عروق کرونر قلب را کاهش می دهد.

جو دوسر به علت داشتن ماده ای خاص در درمان خشکی پوست و خارش موثر بوده و محصولات حمام و‌ بهداشتی جو دوسر در بازار به فروش می رسد. یولاف همچنین باعث‌ کاهش چربی خون ، جلوگیری از یبوست و‌ … می شود.

جو دوسر

 

انواع جو دوسر وارداتی و ایرانی

جو دوسر در ایران به دو صورت تولید ایران و وارداتی موجود می باشد. انواع جو دوسر ایرانی و وارداتی از لحاظ تغذیه ای تفاوت چندانی باهم ندارند و از لحاظ ظاهری باهم تفاوت هایی دارند.

جو دوسر ایرانی و وارداتی شامل :

جو دوسر با پوست، این نوع جو دوسر دارای پوسته می باشد، پوسته جو دوسر قابلیت هضم برای انسان ندارد و در صورت مصرف دچار مشکلات گوارشی خواهد شد.

دانه جو دسر بدون پوست، جودوسر کامل که تنها پوسته از آن جدا شده. این نوع جو دوسر با داشتن منابع غنی از مواد مغذی جایگزین مناسبی برای برنج می باشد.

جو دوسر پرک ریز، جو دوسر پرک طی فرآوری تبدیل به انواع جو دوسر پرک می شود که جو دو سر پرک ریز، اندازه قطعاتش ریز می باشد و بسیار سریع آماده می شود و به همین دلیل دارای محبوبیت فراوانی بین ورزشکاران مخصوصا بدنسازان دارد.

دانه جو دوسر پرک درشت، جو دوسر پرک درشت که برای تهیه انواع پروتئین بار ها استفاده می شود دارای فیبر زیادی است و برای افرادی که قصد کاهش وزن دارند توصیه می شود.

جو دوسر پرک فوری صبحانه، این نوع از جو دوسر پرک بسیار برای صبحانه رایج است و همراه با مایعات از جمله شیر و مغزی جات مصرف می شود و صبحانه ای پرانرژی و سالم را نوش جان می کنید.

بلغور جو دوسر، جو دوسر کامل پوست کنده، هنگامی که به قطعات ریز تبدیل می شود بلغور جو دوسر حاصل می شود، بلغور جو دوسر برای تهیه آش و سوپ مصرف می شود.

سبوس جو دوسر، خارجی ترین لایه جو دوسر که دارای فیبر فراوانی است به همین دلیل طرفداران خاص خودش را دارد.

آرد جو دوسر، یکی از محصولات جو دوسر است که همانند جو دوسر دارای منابع غنی مواد معدنی و مغذی است که برای استفاده در انواع محصولات بیکری ، لبنیات و … کاربرد دارد.

جو دوسر

کاربرد های یولاف در صنایع غذایی

یولاف به سبب ارزش غذایی بالا برای تولید محصولات غذایی فراسودمند استفاده می شود.

باتوجه به گسترش سبک زندگی سالم در بین افراد جامعه ، کارخانه جات صنایع غذایی پیش به سوی تولید محصولات سالم و دارای ارزش غذایی بالا می باشند، از این رو از یولاف در صنعت غذایی کشور کاربرد های فراوانی دارد و در ادامه بخشی از کاربرد های یولاف را بیان می کنیم :

  • شرکت های پخش و بسته بندی
  • تولید جوانه جو دوسر
  • انواع مکمل های غذای مادر و کودک
  • تولید مکمل های لاغری و چاقی
  • کارخانه تولید مکمل های ورزشکاران
  • تولید نان های سنتی و حجیم رژیمی
  • تولیدات محصولات آرایشی بهداشتی
  • کارخانه ماکارونی و پاستا
  • انواع کارخانه محصولات آرایشی بهداشتی
  • کارخانه لبنی
  • محصولات کارخانه بیکری
  • کارخانه تولید شیرینی و شکلات رژیمی

تفاوت جو و جو دوسر

جو و جو دوسر از نظر ظاهری و‌ خواص تغذیه ای تفاوت هایی باهم دارند که در ادامه مطلب به آن ها اشاره خواهیم کرد.

البته جو دارای طبعی سرد می باشد و بیشتر برای تولید آبجو کاربرد دارد.

جو دارای گلوتن می باشد و برای افرادی که توانایی هضم گلوتن را ندارند مناسب نمی باشد. اما جو دوسر فاقد گلوتن است و‌طبع متعادلی دارد و همه افراد می توانند به راحتی از آن استفاده کنند. بیشتر مصرف جودوسر برای وعده صبحانه می باشد و از جو برای تهیه سوپ و آش ها استفاده می شود.

جو دوسر

سبوس جو دو سر را از کجا تهیه کنیم؟

سبوس جو دوسر خارجی ترین لایه جو دوسر می باشد. ‌این سبوس سرشار از فیبر می باشد. ‌سبوس جو دوسر را برای تهیه انواع محصولات غذایی می توان به کار برد.

همچنین سبوس جو دوسر در ایران به دو‌صورت تولید داخلی و وارداتی موجود می باشد که در حجم های عمده و خرد به فروش می رسد. برای خرید می توان به مراکز تولید کننده و وارد کننده سبوس جو دوسر مراجعه کرد.

کارخانه جات صنایع تبدیلی و کارخانه جات پخش و بسته بندی از خریداران عمده سبوس جو دوسر هستند، که سبوس جو دوسر در تناژ بالا تهیه می کنند. برای این مجموعه ها کیفیت و قیمت مناسب از اهمیت بالایی برخوردار است.

هنگام خرید سبوس جو دوسر به مجوزات بهداشتی روی بسته بندی دقت فرمایید. هم چنین یکنواختی و یک دست بودن سبوس، نبود خاک وخاشاک و موجودات اضافی حائز اهمیت است.

فروش دانه یولاف با پوست و بدون پوست

اخیرا با گسترش مصرف محصولات فراسودمند و سالم در کشور ،استفاده از دانه های سرشار از مواد مغذی در تولید محصولات غذایی بسیار رایج شده است و کارخانه جات و صنایع تبدیلی علاقه مند به استفاده از این دانه ها هستند به ویژه شرکت های پخش و بسته بندی و کارخانه جات صنایع غذایی که تمایل دارند از یولاف در جهت اهداف خود بهره ببرند.

شرکت های پخش و بسته بندی، یولاف با پوست و بدون پوست را خریداری کرده و با بسته بندی شکیل خدمت مشتریان خود ارائه دهند. این مجموعه ها می توانند با مشاوره تخصصی مجموعه ایلیا بازار خوبی از یولاف به دست آورند.

این مجموعه تولید کننده مستقیم و واردکننده است محصولی با کیفیت و قیمتی مناسب را در اختیار این مجموعه ها قرار می دهد و آمادگی همکاری و عقد قرارداد را دارد.

از مزایای همکاری با شرکت می توان به تامین بلند مدت محصول ، ارائه مشاوره تخصصی، تضمین قیمت و کیفیت، ارائه آنالیز کیفی و کمی محصول به خریدار، امکان ارسال نمونه و … اشاره کرد. علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر در زمینه خرید و هم چنین مشاوره تخصصی با کارشناسان مجموعه ایلیا در تماس باشند.

جو دوسر

خرید آرد یولاف پروتئینی تناژ

آرد یولاف همانند دانه های یولاف سرشار از مواد مغذی نظیر پروتئین، فیبر، ویتامین و … می باشد. این آرد سرشار از سبوس است . آرد مصرفی کشور آردی سفید و بدون سبوس می باشد و می توان از آرد یولاف به عنوان آرد کمکی و سودمند به آرد گندم افزود.

آرد یولاف به صورت عمده و در تناژ بالا و خرد به فروش می رسد. برای خرید آرد یولاف پروتئینی باید از مراکز معتبر که دارای مجوزات بهداشتی و سیب سلامت هستند اقدام کنید.

شرکت ایلیا برای اولین بار تولید آرد یولاف پروتئینی را در راستای تولید محصولات سالم و سودمند انجام داده است. این مجموعه یکی از تولید کنندگان و واردکنندگان معتبر در کشور می باشد که محصولاتی با کیفیت و مقرون به صرفه را تولید می کند.

خرید آرد یولاف پروتئینی تناژ در این مجموعه امکان پذیر است و شما می توانید برای خرید این آرد از طریق شماره های موجود اقدام نمایید.

ارتباط-با-ما

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *