آیا مصرف جو دوسر حساسیت غذایی ایجاد می کند؟

جو دوسر

آیا مصرف جو دوسر حساسیت غذایی ایجاد می کند؟ جو دوسر در رفع حساسیت نقش دارد؟ آیا جو دوسر برای افراد سلیاکی مناسب است؟ جو دوسر یکی از بهترین غلات شناخته شده است.

محصول جو دوسر به عنوان یک غله فرا سودمند معرفی می شود. جو دوسر فواید و خاصیت های بسیار زیادی دارد. حال سوال این است که این غله بسیار مفید برای کسی ایجاد حساسیت و آلرژی می کند؟ دلیل ایجاد حساسیت جو دوسر چیست؟

 

جو دوسر

 

انواع محصولات جو دوسر در ایران

از جمله محصولات تولید شده از جو دوسر در ایران می توان به تولید مکمل های غذایی جو دوسر، تولید جوانه جو دوسر، تولید محصولات ارایشی و بهداشتی، تولید مکمل برای ورزشکاران، تولید انواع نان های رژیمی، تولید ماکارونی، تولید محصولات لبنی، تولید شیرینی و شکلات رژیمی و غیره اشاره کرد.

محصولات غذایی جو دوسر مانند: آرد جو دوسر، سبوس جو دوسر، پرک جو دوسر، جو دوسرایرانی، جو دوسر وارداتی، جو دوسر با پوست، جو دوسر بدون پوست، جو دوسر پرک ریز، جو دوسر پرک درشت، جو دوسر پرک فوری صبحانه، بلغور جو دوسر و غیره.

کاربرد در محصولات آرایشی و بهداشتی مانند: انواع شامپو ها، انواع صابون، انواع شوینده های دست و صورت، انواع ماسک های صورت، انواع خوش بو کننده ها و غیره.

محصولات دارویی و درمانی مانند: استفاده جو دوسر در انواع قرص ها، پماد ها، پودرها و غیره.

محصولات جو دوسر در ایران بسیار متنوع و گوناگون نیستند. این در حالی است که جو دوسر تقریبا در همه صنایع از جمله صنایع غذایی، آرایشی و بهداشتی و غیره مفید بوده و می توان محصولات خوبی را با استفاده از آن تولید کرد.

 

جو دوسر

 

خواص جو دوسر پرک برای کودکان

جو دوسر پرک برای کودکان بسیار مفید است. جو دوسر به هضم مواد غذایی کمک می کند و این برای کودکان که دارای معده حساس هستند بسیار مفید است.

مصرف جو دوسر ابتلای بیماری آسم را در کودکان کاهش می دهد و همین طور به بهبود حساسیت افراد نسبت به بقیه غلات کمک می کند.

جو دوسر به دلیل داشتن انرژی زیاد برای کودکان که در سن رشد هستند مفید است و این انرژی باعث تقویت ذهن و بدن کودکان می شود.

پرک جو دوسر می تواند نیاز های لازم برای رشد و سلامتی کودک را برآورده کند. جو دوسر پرک با داشتن ویتامین ها و مواد معدنی به تقویت سیستم ایمنی بدن کودک کمک فراوانی می کند. مصرف جو دوسر در کودکان باعث کاهش ابتلای آن ها به بیماری های عفونی می شود.

وجود خواص منحصر به فرد در این محصول، باعث محبوبیت آن در بین خانواده ها شده است. از این رو، شرکت توسعه تجارت سبز ایلیا اولین و معتبر ترین مجموعه در زمینه ارائه محصولات جو دوسر است.

افراد علاقه مند جهت تهیه جو دوسر پرک برای غذای کودکان می توانند از مجموعه ایلیا مشاوره و خرید را انجام بدهند.

 

 

آیا مصرف جو دوسر حساسیت غذایی ایجاد می کند؟

جو دوسر دارای مواد مغذی و مواد معدنی فراوانی است. جو دوسر دارای مواد غذایی مانند کلسیم، منیزیم، فسفر، پروتئین، فیبر و غیره است که برای بدن عالی است.

حال باید دید جو دوسر باعث آلرژی و حساسیت هایی می شود یا خیر؟ در جواب این سوال باید گفت جو دوسر دارای ماده ای به نام آونین است که می تواند در بعضی از افراد باعث آلرژی و حساسیت شود.

آونین یک نوع پروتئین است. جو دوسر فاقد گلوتن است. حساسیتی که بدن به آونین نشان می دهد مانند حساسیتی است که بدن به گلوتن نشان می دهد به همین جهت ممکن است به تشخیص اشتباه  منجر شود.

گلوتن ماده ای است که برای بعضی از افراد حساسیت ایجاد می کند و این افراد نمی توانند مواد غذایی دارای گلوتن بخورند. به این بیماری سلیاک گفته می شود.

بیماری سلیاک یک بیماری وراثتی است که در اثر حساسیت به گلوتن ایجاد می شود و باعث می گردد سیستم ایمنی فعال شده و به سلول های روده حمله کند. که منجر به آسیب سطح جذبی روده می شود.

اگر فردی به جو دوسر حساس باشد علائمی مانند: کهیر، سرخچه صورت، خارش دهان، زبان یا چشم ها، ورم خفیف، عطسه، اسهال، نفخ، آبریزش بینی، گرفتگی معده و غیره را نشان می دهد.

گاهی اوقات به دلیل واکنش دیر بدن علائم دیر تر بروز می کنند و این علائم شامل: اگزما، یبوست، اسهال، درد در معده، ورم روده کوچک، ریفلاکس و غیره می شود.

برای اینکه متوجه شوید که به جو دوسر آلرژی و حساسیت دارید قبل از آن می توانید تست هایی انجام دهید تا مطمئن شوید.

تست پوست: این تست بر روی افراد بزرگتر از 6 ماه انجام می شود و اینگونه است که متخصص ماده آلرژی زا را رقیق کرده و تزریق می کند.

تست خون: هنگامی که امکان انجام تست پوست نباشد متخصص به انجام تست خون روی می آورد.

پچ ها: این تست برای افرادی است که بدن آن ها با تاخیر واکنش نشان می دهد و بدین گونه است که متخصص ماده آلرژی زا را روی یک پچ قرار می دهد و آن را روی پوست فرد قرار می دهد. جواب تست بعد از گذشت حدود 48 ساعت مشخص می شود.

 

جو دوسر

 

فروش جو دوسر پرک فوری صبحانه

جو دوسر در وعده صبحانه بسیار مفید است. این محصول به کاهش کلسترول خون، کاهش قند خون و کاهش فشار خون کمک می کند. جو دوسر به بهبود مشکلات گوارشی نیز کمک می کند.

از آن جایی که جو دوسر دارای فیبر است استفاده از آن در وعده صبحانه باعث می شود که قند خون در طول روز کنترل شود. جو دوسر برای افرادی که به دیابت مبتلا هستند فوق العاده است.

اگر جو دوسر را در وعده صبحانه مصرف کنید شما یک صبحانه قوی و کامل را خواهید داشت.

علاوه بر همه این ها، جو دوسر با انواع رژیم ها ترکیب عالی را می سازد. به ورزشکاران علاوه بر رژیم، به تقویت عضله ها و عضله سازی و ترمیم آن ها کمک فراوانی می کند. ترکیب جو دوسر با مواد غذایی دیگر می تواند تاثیر گذار تر باشد.

 

جو دوسر

 

خرید سبوس و بلغورجو دوسر بسته بندی

سبوس جو دوسر دارای مواد معدنی و بسیار مقوی است مانند: منگنز، ویتامین های E  و B و غیره که پیشنهاد می شود حتما در وعده های غذایی خود آن را بگنجانید.

شما می توانید در مراکز فروش و بازار انواع مختلف از سبوس جو دوسر و بلغور جو دوسر را با قیمت های متفاوت مشاهده کنید.

شرکت توسعه تجارت سبز ایلیا سبوس جو دوسر و بلغور جو دوسر را با بهترین کیفیت و قیمت مناسب در اختیار همگی قرار داده است. علاقه مندان می توانند جهت استعلام قیمت محصولات با کارشناسان مجموعه ارتباط برقرار کنند.

ارتباط-با-ما

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *